Opis projektu
Projekt zakłada stworzenie aktywnej przestrzeni dla dzieci szkolnych z wykorzystaniem gier wielkoformatowych jako sposób na promowanie aktywności fizycznej, rozwijanie umiejętności społecznych i wspieranie edukacji.
W ramach projektu zakupione byłyby gry wielkoformatowe, które wykorzystywane będą podczas przerw oraz zajęć dydaktycznych na terenie szkoły i terenu przyszkolnego oraz hali gimnastycznej.
Celem projektu jest:
• stworzenie przestrzeni, w której wszystkie dzieci, niezależnie od umiejętności fizycznych i intelektualnych, mogą brać udział i czerpać radość z gry
• promowanie aktywności fizycznej przez zachęcanie dzieci do ruchu, jako alternatywy spędzania czasu przed komputerem lub telefonem komórkowym/smartfonem
• rozwijanie kompetencji społecznych takich jak: współpraca w zespole, komunikacja, budowanie relacji
• rozwijanie kreatywności i myślenia krytycznego/logicznego poprzez gry wymagające strategii i planowania
• redukcja stresu i promowanie dobrego samopoczucia, zapewnienie dzieciom możliwości odreagowania stresu związanego z nauką i codziennym życiem szkolnym poprzez angażującą i radosną aktywność
• poprawa zdrowia psychicznego i emocjonalnego poprzez gry, które promują zabawę i śmiech.
Poszczególne elementy kosztów, wskazane przez wnioskodawcęLp. | Część składowa | Łączny koszt |
---|
1 | Gry wielkoformatowe w rozmiarach 2m x 3m, 3m x 3m, 3,75 m x 2,5 m - plansze, kostki, pionki | 15 000 zł |
Status projektu
Zweryfikowany pozytywnie
Komentarz
Propozycja możliwości aktywnego spędzania czasu przez uczniów podczas przerw wpisuje się w politykę oświatową miasta.