Opis projektu
Projekt ENIGMAtyczny LUBOŃ przewiduje powstanie w ramach warsztatów z uczniami ZS im. Kryptologów Poznańskich w Luboniu kryptologicznej gry turystycznej, która będzie zawierać w sobie elementy gry miejskiej i gry terenowej. Ważne będą hasła : trasa, zabytki, przyroda, skarb i rywalizacja.
Zadaniem uczestników gry będzie złamanie tajnego szyfrogramu, odkrycie znaczenia liter, odwiedzenie miejsc wskazanych na planie oraz rozwiązanie zagadki przedstawionej na karcie gry. Po odczytaniu szyfrogramu będzie można sprawdzić poprawność uzyskanego hasła i dopisać się do listy zwycięzców.
W grze będzie można wziąć udział w dowolnym momencie, samodzielnie lub z grupą. Karta do gry zawierać będzie wszystkie niezbędne elementy potrzebne do realizacji zadań. Będzie można ją pobrać w formie pliku do wydruku ze strony Szkoły Podstawowej nr 3 z Oddziałami Dwujęzycznymi oraz Dwujęzycznego Liceum Ogólnokształcącego w Luboniu. Wydrukowane karty startowe w Zespole Szkół im. Kryptologów Poznańskich w Luboniu będą również czekały na uczestników. Gra rozpoczyna się przy budynku ZS w Luboniu, ulicy Dąbrowskiego 2A.
Nauczyciele matematyki z ZS w Luboniu, organizatorzy w przeszłości Wojewódzkiego Konkursu Matematycznego - Pitagorejczycy wraz z instruktorami gry przeprowadzą warsztaty z uczniami klas 5-8 szkoły podstawowej oraz 1-3 liceum.
Gra nawiązuje do historycznych lat trzydziestych XX wieku, kiedy to z inicjatywy kpt. M. Ciężkiego zorganizowano kurs kryptologii dla najzdolniejszych studentów. Jednym z wykładowców był inżynier A. Palluth. Najlepszymi z kursantów okazali się matematycy, którzy rozpoczęli pracę w filii Biura Szyfrów i z czasem złamali kod Enigmy. To patroni szkoły ZS w Luboniu- Poznańscy Kryptolodzy.
PLAN GRY: (PROPOZYCJA)
1 - ZS w Luboniu
2 - Dawna przystań kajakowa
3 - Stary most drogowo-kolejowy 4 - Park Siewcy - pomnik i zabytkowe mieszkalne budynki przyfabryczne
5 - Zabudowania Wielkopolskich Zakładów Przemysłu Ziemniaczanego (Luboński Szlak Architektury Przemysłowej)
6 - Pomnik upamiętniający wybuch dekstryny oraz budynek dawnego kina
7 - Zabytkowy dworzec kolejowy
8 - Wyższa Szkoła Rolnicza im. Haliny założona przez Augusta Cieszkowskiego
9 - Krzyż milenijny i głaz upamiętniający Powstańców Wielkopolskich
10 - Zabytkowy budynek dawnej szkoły podstawowej
Poszczególne elementy kosztów, wskazane przez wnioskodawcęLp. | Część składowa | Łączny koszt |
---|
1 | Warsztaty uczniowskie z trenerami gier, opracowanie makiety gry, koszt zakupów pomocy | 6 500 zł |
2 | Opracowanie graficzne makiety gry, karty do gry, umieszczenie gry w serwisie gry turystyczne.pl jako podstrony , koszt przygotowania grafiki do gry | 11 000 zł |
3 | Certyfikaty ukończenia gry , raporty o ukończeniu gry, promocja w serwisie gryturystyczne.pl oraz gramiejska.pl, koszty wydruku | 4 500 zł |
Łącznie: 22 000 zł |
Status projektu
Zweryfikowany pozytywnie
Komentarz
Projekt wpisuje się w działania na rzecz dzieci i młodzieży.